Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Stuur een bericht naar [email protected]. Wij proberen jouw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Tickets en bestellen
Hoe bestel ik tickets voor het museum?
Bestel tickets via https://tickets.muzeescheveningen.nl
Hoe bestel ik tickets voor de voorstellingen?
Op onze activiteitenpagina vindt je ons programma en ticketverkoop.
Hoe kan ik tickets betalen?
Je kunt via onze website betalen via iDeal.
Kan ik bij de kassa kaartjes kopen?
Nee, je kunt alleen via de website kaartjes kopen.
Kan ik bij de kassa cash betalen?
Nee, wij voeren een ‘no cash’ beleid. Er kan alleen per pin worden betaald.
Welke passen kan ik in het museum gebruiken?
Je bent van harte welkom met de Ooievaarspas, CJP pas, Rotterdampas, Museumjaarkaart of donateurspas.
Kinderen t/m 3 jaar kunnen het museum gratis bezoeken, hebben ze ook een e-ticket nodig?
Ja, voor kinderen t/m 3 jaar dien je online een reservering te doen.
Als Belgische klant wil ik een ticket bestellen, hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen via de KBC/CBC-betaalknop of ING home’pay.
Ik heb te veel tickets geboekt. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Nee, na het aanschaffen van tickets is het niet meer mogelijk om geld terug te krijgen. Lees hier ook onze bezoekersvoorwaarden.
E-ticket niet ontvangen
Controleer allereerst de spambox. Bekijk je mail in een browser (Chrome, Internet Explorer of Safari). Mochten ze daar niet in zitten dan kun je ons mailen via [email protected] bel tijdens de openingstijden naar 070-3500830.
Tijdens je bezoek
Moet ik mijn E-ticket uitprinten?
Nee, je hoeft de E-ticket niet uit te printen. Je kunt de E-ticket met QR-code ook laten zien op je smartphone.
Waar kan ik parkeren?
In de directe omgeving van Muzee kun je gratis parkeren tot 13.00 uur. Daarna betaald parkeren in de wijk voor een periode van maximaal twee uur. Wil je langer blijven? Parkeer dan in de parkeergarage aan de Nieuwe Parklaan 248, direct naast het Circustheater.
Zijn er kluisjes in het museum aanwezig?
Ja, je kunt je spullen opbergen in onze kluisjes.
Heb ik in het museum gratis wifi?
Ja, in het museum kun je gebruikmaken van gratis wifi. Aan de balie kun je vragen naar de wifi-inloggegevens.
Kan ik mijn hond meenemen in het museum?
Nee, dieren zijn niet toegestaan in het museum. Hulphonden zijn wel toegestaan in het museum.
Wat zijn de bezoekersvoorwaarden?
Lees de bezoekersvoorwaarden hier: https://www.muzeescheveningen.nl/bezoekers/bezoekvoorwaarden.
Kan ik nog de vuurtoren bezoeken?
Nee, wij bieden geen rondleidingen naar de vuurtoren.
Moeten groepen en scholen vooraf reserveren?
Momenteel is het alleen voor schoolklassen mogelijk om groepsverband Muzee te bezoeken. We stellen het op prijs als groepen vanaf 10 personen zich vooraf aanmelden. Neem hiervoor contact op met ons via [email protected]. Kijk hier voor meer informatie over schoolbezoeken.
Mag ik foto’s maken in het museum?
Er mogen foto’s gemaakt worden in het museum, zonder flits. Houd hierbij rekening met andere bezoekers.
Kan ik een rondleiding boeken?
Ja, via de website kan een rondleiding gereserveerd worden. Dit kan alleen op woensdag, zaterdag en zondag. Op die dagen is er een oud visserman aanwezig. Op overige dagen kunt u een rondleiding boeken door te mailen naar [email protected] of bel tijdens openingstijden naar 070-3500830.
Ik wil graag met een groep een rondleiding boeken. Hoeveel personen kunnen er maximaal boeken bij een rondleiding?
Een rondleiding per groep is voor maximaal 10 personen. Een reservering kun je doorgeven door te mailen naar [email protected].
In welke talen zijn de rondleidingen in het museum?
De rondleidingen worden momenteel alleen in het Nederlands gegeven.
Kan ik een rugzak of koffer mee naar binnen nemen?
Nee, het is niet toegestaan om met een rugzak of koffer in het museum te lopen. In het museum zijn kluisjes beschikbaar om je spullen achter te laten.
Wat zijn de openingstijden van Muzee Scheveningen?
Het museum is open van woensdag t/m zondag van 11:00-17:00 uur. Het laatste tijdslot is om 16:00 uur.
Is er een café binnen het museum?
Ja, in het museum is er een oud Schevenings café. Je kunt hier terecht voor hapjes en/of drinken.
Na je bezoek
Tot wie kan ik mij wenden voor gevonden voorwerpen?
Tijdens jouw bezoek aan Muzee iets kwijtgeraakt? Bel naar 070 350 0830 of stuur een e-mail naar [email protected]. Als je spullen zijn gevonden dan zijn ze bij de balie afgeleverd.
Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van alle activiteiten in- en rondom Muzee. Hoe kan ik me inschrijven voor de nieuwsbrief?
Je kunt je inschrijven via deze link.
Museumwinkel en producten
Kan ik een giftcard aanschaffen?
Nee, je kunt geen giftcard in het museum aanschaffen.
Kan ik bij jullie producten uit de winkel reserveren?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je bent wel van harte welkom in onze museumwinkel tijdens de openingstijden van woensdag t/m zondag van 11.00 t/m 17.00 uur.
Verzenden jullie ook spullen uit de winkel en wat zijn dan de verzendkosten?
Nee, het museum verstuurt geen producten uit de souvenirwinkel.
Ik heb iets gekocht uit de winkel, maar ik wil liever toch mijn geld terugkrijgen, is dit mogelijk?
Bij aankoop van een artikel krijg je een onvoorwaardelijke recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Zorg ervoor dat je het artikel in de nieuwe staat retourneert. Je krijgt dan het aankoopbedrag teruggestort.
Collectie
Kan ik collectie inleveren?
Door de jaren heen heeft Muzee een bijzonder uitgebreide collectie ontwikkeld. Inmiddels hebben wij veel vooruitgang geboekt bij het ordenen en inzichtelijk maken van deze collectie. Anders dan je misschien van Muzee gewend bent, nemen wij ter plekke geen objecten meer aan. Om inzicht en structuur te behouden, toetsen wij eerst de object(en) aan ons huidige collectiebeleid.
Ga voor meer informatie naar onze pagina schenking.
Kan ik voor Scheveningse klederdracht bij Muzee terecht?
Helaas is het momenteel niet mogelijk om je bij Muzee te laten aankleden in Scheveningse klederdracht. We zijn ons aan het beraden op een manier om dit aan te kunnen bieden.
Overige vragen
Ik wil me aanmelden als vrijwilliger, hoe doe ik dat?
Neem contact op met onze vrijwilligers coördinator Tess van Gendt, via [email protected].
Wanneer kan ik de directeur aanspreken?
Mail voor klachten, vragen, opmerkingen altijd naar [email protected]. Wij zorgen ervoor dat het bericht bij de juist persoon terecht komt.
Hoe kan ik bij jullie een zaal huren?
Voor eventuele reserveringen of aanvragen kun je contact opnemen via [email protected].
Hoe kan ik een klacht indienen?
Klachten nemen wij ontzettend serieus. Maak gebruik van dit klachtenformulier.
Ik kom uit een pers-organisatie, met wie kan ik contact opnemen om de samenwerking te bespreken?
De pers kan contact op met onze marketing & communicatie afdeling via [email protected].
Ik ben een creatieveling/kunstenaar. Hoe kan ik een samenwerking/projectvoorstel het beste delen met Museum?
Stuur een e-mail naar [email protected], we zullen ervoor zorgen dat de vraag bij de juiste persoon terecht komt.